söndag 15 mars 2015

Edsvidsleden Trailrun 14 km

Tävlingspremiär 2015.
Icebugsen hoppade på hyllan och ville följa med. Självklart sa jag. Tillerosa var inte lika nöjd...


Ett härligt traillopp i strålande solsken. Det var tufft med många stigningar både uppför och nerför både med och utan trappor och man bjöds på fantastiska vyer.



På ett ställe sprang vi förbi en gård där de hade ställt upp en spontan vätskekontroll med saft, choklad och whisky(!). Jag smakade med ögonen och sprang förbi.

Slog en liten rova alldeles efter ett tekniskt parti. Det är väl typiskt, Man är djupt fokuserad på marken framför sig så man sätter fötterna rätt och sen när det blir enkelt underlag... då snubblar man! Jag slog mig inte utan kunde springa vidare utan problem. Sen när jag kom i mål såg jag hur jag såg ut.

Det var inte så farligt som det såg ut. Mellan tights och sleeves var nog bara enda stället svullnaden kunde ta vägen.

Efter loppet bjöds det på blodpudding och lingon och lite annat smått och gott.


En väl spenderad förmiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar