måndag 16 juni 2014

Istället för bilen...

Jag fick ett ryck i morse och sprang till jobbet istället för att ta bilen. Det är ganska tungt att springa på morgonen utan någon som helst energi i kroppen och att ge sig iväg en timme tidigare än jag brukar gör inte saken lättare. Sen när man väl kommer iväg och känner morgonens svalka på en varm sömndrucken kropp så är det faktiskt ganska skönt. När jag kommit en bit hörde jag ett hojtande från en cyklist "Bra jobbat!" När jag tittade upp såg jag att vi hade likadana jackor. En USK:are alltså. Då fick jag lite extra energi. 10,77 km visade klockan när jag kom till jobbet.

Sen skulle jag hem också. Då var det betydligt varmare men vid det laget hade kroppen vaknat och det gick mycket lättare att springa. 9,67 km visade klockan när jag kom hem, nästan samma väg. Konstigt att det alltid är kortare väg hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar