onsdag 1 april 2015

Lugnet

Med jobbet på studiebesök i Falun. Mycket stillasittande så benen behövde en liten springtur. Fick lurat med mig några av jobbarkompisarna till Lugnet så jag fick springa av mig lite...
Det blev inte så långt, endast 3024 km men hela 111 höjdmeter.

På Lugnet var det full aktivitet med att plocka ihop VM. Följde lite nytöade grusvägar och sökte mig uppåt.

Den här såg ju bekant ut
 Sprang mot Mördarbacken men skidspåren användes fortfarande och det kändes direkt olämpligt att springa i spåren så jag korsade spåren och höll mig mestadels till barmarken.

Den här stigen såg lockande ut så här vek jag av. 
 Kom upp till toppen och njöt en stund av fantastiska vyer!





Jaha, är det så här de ser ut i verkligheten... Enorma!

Vågade mig ut till kanten och såg ändå inte änden på backen. Det var brant!
Nere på läktaren kan man skönja tre personer. Det är mina arbetskamrater som sitter i solen och myser.

När jag vände mig om var det lika långt till toppen. Man kan undra vad som rör sig i huvudet på dem som ger sig utför här...

Detta får nog bli dagens favoritbild

Gångvägar och stigar slingrade sig kors och tvärs runt skidspåren. På många ställen fanns gångtunnlar under spåren.


Det såg rejält tungt ut för skidåkarna. En del fick stanna och vila emellanåt. Kanske inte helt fel i den sköna eftermiddagssolen och 7-8 plusgrader. Och backen var lång...


Här ser man slutet av backen. Kan säga att skidåkarna i förra bilden hade ganska mycket backe kvar...


Tog ytterligare en fin bild med just då la mobilen av och bilden blev ingenting...

Efter den här energigivande lilla turen var jag redo för middag på en trevlig tapasrestaurang.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar