tisdag 18 augusti 2015

Tävling innan TÄVLINGEN

Idag var det klubbmästerskap Landsväg  med USK. Hade väl egentligen inte tänkt att vara med men eftersom jag behövde ett träningspass till innan Ultravasan på lördag så kunde jag lika gärna springa KM. 7 km på världens tråkigaste bana. Fick bli musik i öronen... Hade ställt in mig på att ta det lugnt. "Man blir bra på det man tränar", har jag hört. Jag har tränat långdistans i teknisk terräng, i ultratempo. Hur snabb blir man då på kortare distans på grusväg? Inte så värst... Har väldigt svårt att motivera mig när pulsen stiger, mjölksyran sprutar genom kroppen och det känns obehagligt jobbigt. 
Jag tog mig i alla fall i mål och det blev en tredjeplats, hela 5 minuter efter tvåan. Inget lopp jag kommer att lägga i minneslådan. Nu glömmer vi det här och lägger fokus på nästa utmaning istället

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar