onsdag 21 maj 2014

Starten...

En del av er har följt mig på facebooksidan Älska träning. En facebooksida har sina begränsningar och en blogg fler möjligheter. Därför gör jag nu ett försök med blogg. Tyvärr var bloggnamnet Älska träning upptaget så då fick bloggen heta Spring som vinden som är något av ett mantra för mig.
Jag älskar löpning och det är främst terräng jag går igång på. Jag är inte snabb, men envis som en åsna och kan springa länge...
Man kan säga att jag började träna för 4 år sedan efter ett lång uppehåll och då var det främst spinning på Friskis som gällde. För 2 år sedan fick jag ett infall och hängde med deras löpargrupp. Just det träningspasset var ett långpass inför Göteborgsvarvet fast det visste jag inte då. De frågade mig om jag visste vad jag gav mig in på. Nä, ingen aning, svarade jag. Men det ordnar sig säkert. 18 km sprang jag då och det gick ganska bra. Året efter, det vill säga förra året, sprang jag Göteborgsvarvet för första gången och det var det längsta jag någonsin sprungit. I september samma år sprang jag mitt första marathon i Berlin och i november, ett 6-timmarslopp där jag kom upp i Ultradistans (mer än 42 km). Tidigare i år sprang jag Ursviks Ultra 45 km terräng. Framför mig har jag jag Kullamannen Ultra 54 km i maj, Swedish Alpine Ultra 105 km mellan Nikkaloukta och Abisko i juli och Ultravasan 45 i augusti.
Mitt mål med löpning är att få en fantastisk upplevelse och kanske inspirera andra. Men... jag är en helt vanlig, heltidsarbetande 3-barnsmamma som har sämre dagar precis som andra och det hymlar jag inte med.

Ikväll hade jag en sån där fantastisk löpupplevelse fast den kommer jag att berätta om imorgon för nu är det dags för skönhetssömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar