lördag 31 januari 2015

Intervaller och rinnande näsa

Lillgrabben skulle träna parkour idag så då passade jag på att springa lite intervaller. Två Hällelöpare sprang på banan så jag frågade om det var ok om jag sprang lite också. Jajjamen, sa de. Vi ska bara fota lite... Närmaste halvtimmen höll de på att fota varandra. Ibland med fart och ibland stillastående i någon fräck pose. Det såg lite rart ut...
Efter 2 km uppvärmning körde jag några tusingar, närmare bestämt 5 st. De sista var riktigt tunga men jag kämpade på. Avslutade med 3 km nerjogg för att få ihop till en hel mil. Lite skadad är man... ;)
Hann knappt ut ur anläggningen innan nysningarna startade och näsan började rinna. Börjar fundera på om det är något annat än förkylning. Lite tidigt för pollenallergi. Något annat?
Grabben tyckte det var kul med parkour. Hoppas han vill fortsätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar