söndag 16 augusti 2015

Ljuva sommarkväll

Idag var det varmt! Man blir lite slö och får egentligen inget vettigt gjort. Efter middagen ville sambon hitta på något. Han körde Cykelvasan igår och ville ta en promenad för att bara få igång kroppen lite. Jag behövde springa så vi bestämde att jag springer ut till strandpromenaden och möter upp familjen där. Ett softpass i lugnt tempo.

Och så kom stigen...


En sån går bara inte att motstå. Och den blev ännu bättre...


Upp, upp, upp... Till slut hamnade jag på toppen av Lövåsberget med en underbar utsikt. Svårt att fota i motljus bara...


Sen blev det samma väg tillbaka ner för berget och så fortsatte jag min runda. En liten avstickare bara...

Man ser ibland en del udda saker när man är ute och springer. På en parkering såg jag något svart och hårigt med horn. Jag hajade till och undrade om jag såg i syne. Men icke... Längst bort på parkeringen stod en husbil. Utanför stod två getter bundna. Bredvid stod en gubbe (läs original) och inne i husbilen stod ytterligare en get och tittade ut. Jag undrar om gubben bodde i husbilen tillsammans med getterna... 
Familjen hade en stund tidigare mött gubben på Strandpromenaden med fyra getter i koppel.

Väl framme vid Sörkullen där familjen snällt satt och väntade slängde jag mig i vattnet. Underbart!



Efter det svalkande doppet blev det en liten fika på Snäckan.


Slutligen traskade vi tillbaka till bilen samtidigt som vi beskådade en vacker solnedgång...
LIVSKVALITET!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar